''We zijn nu op alle vlakken een inhaalslag aan het maken''

''We zijn nu op alle vlakken een inhaalslag aan het maken''

Feyenoord heeft woensdagmiddag bekendgemaakt dat MediaMarkt vanaf komende zomer de nieuwe hoofdsponsor gaat worden. De Rotterdammers zijn tevreden met de miljoenendeal en kunnen met de steun van het bedrijf dat elektronica verkoopt verder groeien.

''Met de steun van deze nieuwe hoofdpartner zet Feyenoord ook op commercieel vlak weer een stap vooruit'', vertelt commercieel directeur Ruud van der Knaap, die afgelopen zomer begon aan zijn nieuwe functie, tijdens het persmoment in De Kuip. ''Omgekeerd kunnen wij ook weer bijdragen aan de doelstellingen van MediaMarkt, dankzij het groeiende bereik van onze eigen mediakanalen en de omvang van onze achterban.''

Van der Knaap wil niet bevestigen dat Feyenoord twintig miljoen euro in drie jaar krijgt. ''Maar wat ik wel kan zeggen is dat dit een van de beste sponsorcontracten is die we als club ooit hebben kunnen sluiten. Dat is ook logisch gezien de sportieve ontwikkeling die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt, waardoor de club ook meer waard wordt. We spelen volgend jaar waarschijnlijk acht Champions League-wedstrijden, maar zijn ook enorm gegroeid met het bereik via onze mediakanalen.''

LinkedIn
Via LinkedIn werden de eerste contacten gelegd tussen Feyenoord en MediaMarkt. Mohammed Hamdi benaderde het bedrijf dat in meerdere Europese landen actief is. ''Er was best wel veel interesse in een samenwerking met Feyenoord, maar bij dit soort deals gaat het ook gewoon om hoge bedragen. Dan heb je ook wel lef en durf nodig als bedrijf, omdat je reclamevoering op de schop moet. We zijn nu op alle vlakken een inhaalslag aan het maken ten opzichte van Ajax en PSV.'

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties