Feyenoord bevestigt: MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord bevestigt: MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord heeft woensdagmiddag de nieuwe hoofdsponsor officieel bekendgemaakt. De Rotterdammers gaan in zee met MediaMarkt. Beide partijen hebben een akkoord weten te bereiken over een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog eens twee jaar.

MediaMarkt wordt de opvolger van EuroParcs, dat eerder Droomparken heette, was sinds 2019 de hoofdsponsor van de Rotterdammers. Europarcs volgde Qurrent op. Daarvoor waren Opel en ASR Verzekeringen de hoofdsponsor van de stadionclub. De nieuwe sponsordeal van bijna twintig miljoen euro is de hoogste in de clubgeschiedenis van Feyenoord.

Feyenoord heeft de nieuwe sponsordeal bekendgemaakt met een reclamefilmpje waarin Royston Drenthe de hoofdrol speelt. De oud-Feyenoorder is afkomstig uit de jeugdopleiding van de Rotterdammers en maakte voor een miljoenenbedrag in de zomer van 2007 de overstap naar Real Madrid. Het contract met MediaMarkt gaat in op 1 juli 2024.

Reactie Feyenoord
Ruud van der Knaap is verheugd over het partnership: ''We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze net als Feyenoord een gevestigde naam en zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil. ‘Let’s go’ luidt niet voor niets hun sportieve en uitdagende motto. Juist dat is precies wat we samen als partners gaan doen.

''Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit'', vervolgt de commercieel directeur van Feyenoord. ''Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij het miljoenenbereik van Feyenoord via eigen mediakanalen en onze database.'' MediaMarkt, dat actief is in 11 landen in Europa, is daarnaast gecharmeerd van het internationale succes van de regerend landskampioen en haar internationale ambities.

Maatschappelijke projecten
Een andere reden om dit partnership aan te gaan is de betrokkenheid van beide partijen bij verschillende maatschappelijke projecten en goede doelen. Zo is MediaMarkt betrokken bij Stichting Het Vergeten Kind, de Erasmus Challenge voor studenten en steunde het de slachtoffers na de aardbeving in Turkije. Feyenoord is met haar Foundation zeer actief als het gaat om het steunen van maatschappelijke projecten in de regio en het land. MediaMarkt zal in een aantal van die projecten ook met Feyenoord optrekken.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties