Feyenoord verkent opties voor mouw- en rugsponsor

Feyenoord verkent opties voor mouw- en rugsponsor

Het is niet uitgesloten dat Feyenoord in het nieuwe seizoen gaat spelen met een mouw- en/of rugsponsor. De Rotterdammers onderzoeken momenteel de mogelijkheden om extra inkomsten te genereren en mouw- en rugsponsoring is daarbij een reële optie.

Waar PSV en Ajax al langer werken met meerdere reclame-uitingen op het shirt, heeft Feyenoord er tot nu toe altijd voor gekozen om alleen de hoofdsponsor op de borst te tonen. Zo strijkt PSV €3,5 miljoen op met GoodHabitz als rugsponsor en ontvangt Ajax €2 miljoen per jaar van Curaçao als mouwsponsor.

Nu verkent ook Feyenoord de markt. Volgens 1908.nl wordt Prescan als mogelijke sponsor genoemd. Prescan is een Nederlands bedrijf dat zich richt op preventieve gezondheidsonderzoeken en screening en heeft vestigingen in Nederland en Duitsland en wil de komende jaren marktaandeel winnen. Een sponsordeal met Feyenoord zou Prescan meer naamsbekendheid kunnen geven. Een nieuwe hoofdsponsor voor Feyenoord is echter nog altijd niet gevonden.

Het contract met huidige hoofdsponsor Europarcs loopt na dit seizoen af. Diverse bedrijven werden genoemd, maar met T-Mobile en DP World werd om uiteenlopende redenen geen akkoord bereikt. De kans is nu groot dat Europarcs nog een seizoen langer doorgaat met Feyenoord. Het Nederlandse recreatiebedrijf wil graag verlengen. De stadionclub staat daarvoor open, weliswaar slechts voor één jaar. Zo krijgt de nieuwe commerciële directeur de tijd om een hoofdsponsor te vinden voor meerdere jaren.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties