Feyenoord investeert in online verkoop en sluit Fanshop Rotterdam CS

Feyenoord investeert in online verkoop en sluit Fanshop Rotterdam CS

Feyenoord gaat de online verkoop van haar merchandise intensiveren. Tijdens de coronapandemie zag de Rotterdamse club de online verkoop exponentieel groeien. Met het uitbreiden van het e-commerce-team, het vergroten van de online zichtbaarheid en het verruimen van het Feyenoord-assortiment verwacht Feyenoord de komende jaren de merchandise-omzet te kunnen laten groeien.

Begin 2020 zette Feyenoord al de eerste stappen richting een vernieuwde online verkoopstrategie door naast een eigen warehouse een eigen distributiecentrum te openen. De club heeft hiermee de keten van bestelling tot verzending in eigen hand en kan daardoor flexibel inspelen op de toenemende online verkoop. Mede als gevolg van deze digitale koers is besloten de Fanshop op station Rotterdam Centraal eind deze maand te sluiten.

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, vindt het afscheid van de Fanshop op Centraal Station een logische stap. ‘De coronamaatregelen hebben begrijpelijkerwijs een behoorlijke impact gehad op de verkopen in onze fysieke winkels. Zeker in de Fanshop op CS, gelet op het feit dat het treinverkeer het afgelopen anderhalf jaar enorm is afgenomen. Gelukkig hebben onze supporters wel veel gebruik gemaakt van onze Fanshop op het Binnenwegplein en is vooral de online omzet enorm is toegenomen. Op die ontwikkelingen willen we voortbouwen.’

Van Dijk kijkt met een positief gevoel terug op de jaren op Rotterdam Centraal. ‘De Fanshop op Rotterdam Centraal is sinds de opening in 2014 een prachtige blikvanger geweest die ons veel heeft gebracht. We zijn de NS dan ook erg dankbaar voor de prettige samenwerking. Echter, met het aflopen van het huidige contract moesten we nu een besluit nemen over een nieuwe meerjarige overeenkomst. De wereld verandert snel en de komst van toegangspoortjes in de stationshal, de beperkte toestroom vanuit de binnenstad en onze verwachtingen voor de toekomst hebben ons doen besluiten om de groei via andere kanalen te gaan realiseren.’

Het sluiten van de Fanshop op Rotterdam Centraal betekent niet dat Feyenoord verdwijnt uit het straatbeeld. De club inventariseert de mogelijkheden om aanwezigheid en beleving in de fysieke retail te verhogen.

Feyenoord biedt haar merchandise online aan via fanshop.feyenoord.nl en heeft daarnaast vijf fysieke Fanshops: twee in de schaduw van De Kuip, een op het Binnenwegplein in het centrum van Rotterdam, een dependance in Spijkenisse en de vorig jaar juli geopende winkel in het Maasstad Ziekenhuis.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties