Zakelijke stoelen in De Kuip volledig uitverkocht

Zakelijke stoelen in De Kuip volledig uitverkocht

‘En De Kuip is, zoals eigenlijk altijd, weer stijf uitverkocht.’ Het zijn de woorden van een voetbalcommentator voorafgaand aan een thuiswedstrijd van Feyenoord. Woorden die we waarschijnlijk nog veel vaker gaan horen de komende maanden, want niet alleen de laatste reguliere supporterskaarten van het lopende seizoen gaan zeer binnenkort over de toonbank, ook de stoelen in het zakelijke segment van Feyenoord zijn volledig uitverkocht aan leden van de Feyenoord Business Club. Een unicum.

Waar in de laatste twee jaar veel van de zakelijke stoelen bij thuiswedstrijden van Feyenoord waren uitverkocht door losse kaartverkoop, is dit jaar, na de winterstop, structureel geen kaart meer te krijgen voor wedstrijden in De Kuip. Alle stoelen in het zakelijke segment zijn vergeven aan bedrijven die verbonden zijn aan de Feyenoord Business Club (FBC) met een contract voor het lopende seizoen en vaak ook zelfs al het seizoen of de seizoenen daarna. Dat betekent dat ook de Maas Seats, een zakelijk vak dat pas aan het begin van dit seizoen werd geïntroduceerd, is uitverkocht.

Voor de basis van het huidige zakelijke succes moeten we zes jaar terug in de tijd. Feyenoord verkeerde in zwaar weer en de broodnodige bezuinigingen raken nagenoeg de hele club. Twee afdelingen bleven zo goed als gespaard. De jeugdopleiding, waar nu sportief de vruchten van worden geplukt, en de salesafdeling. ‘In die moeilijke tijd hebben we ons salesteam zelfs uitgebreid’, zegt commercieel directeur Mark Koevermans. ‘Daarbij zijn we relaties en potentiele relaties actief gaan opzoeken; ouderwets de weg op. We gingen niet voor zomaar een contract tekenen met bedrijven, maar zijn ons echt gaan verdiepen in welke bedrijven er in Rotterdam en omstreken zitten en wat wij voor hen kunnen betekenen. Daardoor hebben we gericht kunnen investeren in onze businessclub, wat uiteindelijk heeft geleid tot een enorme groei van 250 bedrijven toen, naar bijna 900 bedrijven nu.’

De groei van de FBC heeft automatisch ook invloed op de organisatie en de activiteiten van de grootste businessclub van de regio Rijnmond. ‘De FBC is een professionele en volwassen organisatie geworden met een uitstraling die past bij de grootsheid van Feyenoord. Een goed voorbeeld daarvan is het kerstdiner aan het einde van het jaar in The Harbour Club. Vroeger zaten we daar met dertig man en nu bezetten we de hele zaak met 320 leden die op een perfect verzorgde avond samen het jaar uitluiden. Dit soort bijeenkomsten vormt één van de fundamenten van de FBC: net als samen Feyenoord kijken in De Kuip, onderling zaken doen én leuke en informatieve middagen en avonden beleven.’

‘Sinds een aantal jaren zien we ook dat er bedrijven zijn die een zakelijk product bij ons afnemen zonder dat er een directe Feyenoord-binding is, zoals de meeste leden van ons en die het hart en de ziel van onze FBC vormen. Deze bedrijven komen hier voor de zakelijke aantrekkelijkheid en weten dat ze bij ons hun investering ruimschoots terug kunnen verdienen. Dat is geweldig. De kern van onze businessclub blijven die hondstrouwe bedrijven die al vele jaren bij ons komen en ons niet snel in de steek zullen laten, maar als je ook nog eens bedrijven aantrekt die puur komen voor de goede zakelijke propositie dan heb je je doel als businessclub grotendeels bereikt.’

Het geeft van Mark Koevermans een zeer goed gevoel. ‘Als je ziet waar we vandaan komen, dan kunnen we alleen maar heel erg trots zijn op waar we nu staan. De zakelijke afdeling van Feyenoord is een zeer belangrijke pijler geworden in de jaaromzet van de club en de FBC het fundament; dat geeft heel veel voldoening.’

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties