Castore tevreden met Feyenoord: ''De vraag was toen zó groot''

Castore tevreden met Feyenoord: ''De vraag was toen zó groot''

Feyenoord heeft alle verwachtingen van Castore overtroffen. Het Britse kledingmerk is sinds deze zomer de nieuwe kledingsponsor van de Rotterdammers en heeft tijdens de lancering van de diverse tenues en kleding regelmatig 'nee' moeten verkopen. Castore heeft daardoor een rommelige beginfase gehad, maar sinds twee weken is de voorraad van de meeste producten op peil.

''Na het kampioenschap kwamen er krachten los die groter waren dan onze productiecapaciteit'', zegt een woordvoerder van het kledingmerk in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''De vraag was toen zó groot, dat was bijna niet in te schatten. We raakten heel snel door onze eerste levering heen en kunnen pas sinds anderhalve week weer langzaam aanvullen. Inmiddels zijn de meeste artikelen weer voorradig.''

Naast de supporters merkten ook de spelers van Feyenoord dat de beginfase van Castore niet helemaal soepel verliep. Zo trainden de spelers nog in sokken en hesjes van de oude kledingsponsor Adidas. ''Het klopt dat er wat opstartproblemen zijn geweest. Dat is niet ongebruikelijk als er een nieuwe kledingpartner komt. Dat is een grote operatie. Inmiddels spelen alle teams in Castore.''

Niet alleen bij Feyenoord, ook bij clubs uit het buitenland verliep de introductie niet helemaal soepel. Castore benadrukt echter dat het hard werkt om het nieuwe merk goed op de markt te zetten. ''Natuurlijk zijn er problemen geweest. In 2022 verkochten we 5 miljoen producten, dit jaar zelfs 12 miljoen. Op die schaal heb je altijd een foutmarge van 1 of 2 procent. We hebben niet meer problemen gehad dan Nike of Puma.''

Castore is tevreden met de samenwerking met Feyenoord en hoopt snel meer kleding op de markt te brengen. ''Het is een van de grootste clubs van het land, met een gepassioneerde aanhang. Dat past goed bij ons merk'', aldus een woordvoerder. Castore en Feyenoord sloten een deal voor zes jaar, die de club 50 miljoen euro oplevert. Dat is 2,5 miljoen euro per jaar meer dan wat Adidas aan de Rotterdammers betaalde.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties