Stichting Continuïteit Feyenoord gaf goedkeuring voor roze logo op derde tenue

Het deze week gepresenteerde derde tenue van Feyenoord kon op veel reacties rekenen. Deze varieerden tussen erg enthousiast en zeer negatief. Het meekleuren van het logo, dat tot vorig jaar altijd rood-wit is geweest op de wedstrijdshirts, was een van de voornaamste kritiekpunten.

Op Twitter legde de club desgevraagd uit hoe het tenue tot stand is gekomen. "De keuze voor het shirt is een samenwerking tussen Adidas en de club. STICO (Stichting Continuïteit Feyenoord, de 'bewaker van het cultureel erfgoed' van de club, red.) heeft een adviserende rol om de continuïteit van Feyenoord te waarborgen. Zij hebben goedkeuring gegeven op dit ontwerp en het roze logo."

Het shirt dat zaterdag werd gepresenteerd en waar Feyenoord tegen Red Bull Salzburg voor het eerst in speelde, is niet het reguliere uitshirt van dit seizoen. Deze zal in een later stadium bekend worden. Hoe vaak en wanneer Feyenoord het derde tenue zal dragen, is ook nog niet duidelijk.

Om op de poll te stemmen, open het originele artikel hier.

Lees ook

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen