Waar Feyenoord is zijn wij

 
Feyenoord speelt 1908ste wedstrijd in eredivisie
Geschreven op 2013-01-25 om 14:55:51 | Bekeken: 7599 | Reacties: 37 | Foto: Pro Shots | Bron: Feyenoordnet.nl
 

Aanstaande zondag staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen FC Twente op het programma. Een duel tussen de nummer vier en de koploper van de Eredivisie, een competitie die in 1956 het levenslicht zag en waarin dit seizoen dus al voor de 57e maal wordt gestreden om het landskampioenschap. Hoewel het betaalde voetbal zelf in 1954 zijn intrede deed, duurde het tot het seizoen 1956-1957 voordat een aantal clubs in één enkele competitie met elkaar de strijd aangingen: de Eredivisie was geboren.

 

 

37 reacties, door 29 leden
Reactie geplaatst door TjeerdFR op 26-01-2013 om 14:31
Overwinninkje zou fijn zijn
Reactie geplaatst door 19O8 op 25-01-2013 om 17:32
Hopelijk doet deze wedstrijd mijn naam eer aan
Reactie geplaatst door Joeripeli op 25-01-2013 om 16:53
Gaat het nog uitverkocht raken?
Reactie geplaatst door FRAlex op 25-01-2013 om 17:50
vast wel worden opde wedstrijddag ook vaak nog wel aantal kaarten verkocht.
Reactie geplaatst door jonaathn op 25-01-2013 om 16:33
Laat dat iets moois betekenen.
Reactie geplaatst door Gerco op 25-01-2013 om 16:28
Dat moet gevierd worden met een mooie overwinning!
Reactie geplaatst door FeyenoordHVH op 25-01-2013 om 15:42
Er zijn dus 3 clubs die dit weekend hun 1908ste wedstrijd spelen
Reactie geplaatst door Milo op 25-01-2013 om 17:01
Kun je dat uitleggen?
Reactie geplaatst door 190812010 op 25-01-2013 om 17:39
Ajax psv en feyenoord zijn de enige clubs die alle seizoenen in de eredivisie speelden, de rest heeft dus minder wedstrijden gespeeld
Reactie geplaatst door Milo op 25-01-2013 om 18:20
O oke. Ik wist niet dat de traditionele top-3. De enige waren die nog nooit gedegradeerd waren.
Reactie geplaatst door Equinox op 25-01-2013 om 19:16
pisvee ook? en roda jc dan?
Reactie geplaatst door Kevin_fey op 25-01-2013 om 19:54
de traditionele top 3 plus fc utrecht zijn de enige clubs die nooit gedegradeerd zijn uit de eredivisie. dacht dat dat wel algemeen bekend was?
Reactie geplaatst door FeyenoordHVH op 25-01-2013 om 23:10
Alleen utrecht is er later bijgekomen natuurlijk
Reactie geplaatst door dat ene woord op 25-01-2013 om 15:36
Provincieclubje twente, daar wil je toch niet van verliezen.
Reactie geplaatst door Sjorzzz op 25-01-2013 om 15:32
Alles mooi hoor, de 1908 ste wedstrijd, als ze maar de 3 punten pakken. En dan wo. voor de beker tegen psvee nog.
Reactie geplaatst door jansenfr12 op 25-01-2013 om 15:26
nog gehoord van tifo actie?
Reactie geplaatst door lars-feyenoord op 25-01-2013 om 15:28
komt tie er dan heb er ook nog niks over gehoort
Reactie geplaatst door FRCasual op 25-01-2013 om 15:37
Ja die komt.
Reactie geplaatst door lars-feyenoord op 25-01-2013 om 15:43
hoe weet je dat dan FRCasual en wat voor soort actie komt er dan???
Reactie geplaatst door FRCasual op 25-01-2013 om 15:47
Aanstaande zondag op de kop af 1908 wedstrijden in de Eredivisie voor Feyenoord... en laat dat nou net het geboortejaar van Feyenoord wezen! Al dagen en dagen zijn de mannen van FRL/TIFO druk bezig met de voorbereidingen van de actie. Respect the spraycan's! (Feijenoord Casuals op facebook)
Over de actie zelf maken ze nooit wat bekend
Reactie geplaatst door MijnFeyenoord94 op 25-01-2013 om 16:00
das mooi, en goed. brengt altijd extra sfeer. we pakken die boeren met steun van de 12e man!
Reactie geplaatst door Jeffrey_W1 op 25-01-2013 om 17:02
Alle uitslagen van de laatste 100 wedstrijden ofzo
Reactie geplaatst door Fey25 op 25-01-2013 om 15:25
Hoppa drie punten mannen!!
Reactie geplaatst door lars-feyenoord op 25-01-2013 om 15:14
op naar 3 punten en hoop dat er vooraf veel vuurwerk is!!!
Reactie geplaatst door Hallojumbo op 25-01-2013 om 15:09
er wordt veel te veel waarde gehecht aan nummers, jaartallen enz.. onzin
Reactie geplaatst door Puma1908 op 25-01-2013 om 15:12
Je mag het natuurlijk onzin vinden, maar het is wel een reden voor een mooie TIFO actie. Wat je er ook van vindt, het gaat in ieder geval mooie beelden opleveren. Dus mij hoor je niet klagen.
Reactie geplaatst door FR-XII op 25-01-2013 om 15:26
dus jij viert ook nooit verjaardagen, jubileums of oud en nieuw?
Reactie geplaatst door Harryrotterdammert op 25-01-2013 om 15:27
en jij hecht te veel waarde aan reclames
Reactie geplaatst door Timsalabim op 25-01-2013 om 16:14
Hahaha +1 harry
Reactie geplaatst door Hallojumbo op 18-07-2013 om 12:41
ik vier iedere vrijdag alsof het mijn laatste is FR-X11, met bier van de JUMBOO Yoooo hahah

ik bedoelde te zeggen (zie nu pas dat er ooit gereageerd is op me bericht haha) dat voor elk nummer een betekenis wordt gezocht... en dat gaat nergens over.. omdat Feyenoord in 1908e is opgericht, is de 1908e wedstrijd bijzonder?????

Reactie geplaatst door Mike-O op 25-01-2013 om 15:04
En we gaan winnen met 19-08
Reactie geplaatst door Puma1908 op 25-01-2013 om 15:05
Als het maar geen 1-9 staat in de 08e minuut...
Reactie geplaatst door FRro08 op 25-01-2013 om 16:14
nejo .. staat dan 19-0 in de 8e minuut
Reactie geplaatst door [FR12]Patrick op 25-01-2013 om 15:01
Het mag eigenlijk niet de reden zijn, maar goed excuus voor de 3 punten. Haha.
Reactie geplaatst door MYfr12 op 25-01-2013 om 14:59
Wat word wel mooi, Ik hoop dat er ook wel vuurwerk komt!
Reactie geplaatst door Jeroon op 25-01-2013 om 14:57
dat is een reden voor een lekker sappie