''Feyenoord blijft ook in mindere perioden breed aanspreken''

''Feyenoord blijft ook in mindere perioden breed aanspreken''

Feyenoord draait momenteel niet goed en ook voor volgend seizoen zijn de verwachtingen dat de Rotterdammers Ajax en PSV niet kunnen inhalen. Een woordvoerder van de club laat weten niet bang dat door de crisis veel sponsors en supporters zullen afhaken.

''Over de verkoop van de seizoenkaarten voor volgend seizoen is nog niet veel te zeggen, aangezien die nog geen week geleden van start is gegaan. Uiteraard gaat het makkelijker en sneller na een topjaar. De ervaring leert echter ook dat de schommelingen zich eigenlijk altijd binnen de bandbreedte van circa 28.000 tot 33.000 begeven. Het Legioen is nu eenmaal zeer trouw.''

Mocht Feyenoord minder seizoenkaarten verkopen is het niet bang dat het een hoop geld misloopt. ''Want als de club vervolgens een goed seizoen draait, ontstaat dan weer vraag naar meer losse kaarten, die per saldo meer opleveren,'' vertelt een woordvoerder in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Op zakelijk gebied hebben de slechte prestaties niet direct een grote invloed. ''Bovendien zien we aan de zakelijke kant dezelfde loyaliteit als bij het Legioen. Op het gebied van sponsoring gaan we, in tegenstelling tot veel andere clubs, de afgelopen jaren zelfs steeds omhoog. De totale omzet, zonder Europees voetbal en transfers, is de afgelopen vier jaar gestegen van circa 50 naar 68 miljoen euro.''

De Rotterdammers zien wel dat de inkomsten uit merchandising teruglopen.''Maar Feyenoord blijft ook in mindere perioden breed aanspreken. Zo trekt de club met Ajax nog steeds verreweg de meeste tv-kijkers, op echt grote afstand gevolgd door alle anderen. Dat zien sponsors ook.''

Lees meer over
PSV ajax
Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties