Feyenoord in de prijzen bij 'The Best Social Awards'

Feyenoord in de prijzen bij 'The Best Social Awards'

Feyenoord is woensdagavond in de prijzen gevallen bij de uitreiking van ‘The Best Social Awards’ in de categorie Business, een verkiezing van de beste social media van bedrijven in Nederland. De campagne op Snapchat die de club vorig jaar rondom het kampioenschap opzette in samenwerking met Go Spooky werd verkozen tot ‘beste story’.

Door de ogen van supporters
Supporters konden rondom het kampioenschap onderdeel worden van de Snapchat Story op het officiële Feyenoord-account. De leukste ingezonden snaps werden toegevoegd aan het verhaal (story) van het Feyenoord-account, waardoor de spanning vooraf, de kampioenswedstrijd zelf en het feest na afloop door de ogen van de supporters kon worden beleefd. In totaal ontving het Feyenoord-account liefst 9.230 snaps van supporters.

Unieke updates
Feyenoord zelf deelde via Snapchat unieke updates vanaf plekken die niet toegankelijk zijn voor supporters. Zo kon de aankomst van de spelersbus van dichtbij worden gevolgd, naderde Dirk Kuyt de camera tot op enkele meters na zijn historische openingsdoelpunt tegen Heracles Almelo en bedankte hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst het legioen met een videoboodschap.

Ruim 2 miljoen views
GoSpooky bundelde alle ingezonden snaps van supporters en de updates van achter de schermen tot een prachtig en uniek verhaal, dat woensdag dus werd verkozen tot ‘beste story’ van het afgelopen jaar. In totaal haalde de story rondom het kampioenschap liefst 2.333.430 views! Een compilatie van de winnende story zie je in de videospeler.

Lees meer over
Dirk Kuyt
Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties