''Zoektocht naar rugsponsor makkelijker bij kampioenschap''

''Zoektocht naar rugsponsor makkelijker bij kampioenschap''

Feyenoord is hot. De Rotterdammers kronen zich, wanneer in de slotduels alles loopt zoals het moet lopen, tot kampioen van Nederland. Naast dat er een nieuwe prijs aan de prijzenkast toegevoegd kan worden, zal ook de clubkas door het succes behoorlijk gespekt worden.

“In de meeste contracten staat een bonusclausule”, zegt sportmarketeer Frank van den Wall Bake tegenover het ANP. “Alleen al voor de hoofdsponsor zal het om enkele tonnen gaan. Ik heb van dichtbij gezien hoe de titelkansen een rol speelden bij de onderhandelingen met de nieuwe hoofdsponsor Qurrent. Zo zijn er wellicht meer multinationals die Feyenoord interessant vinden als het Champions League gaat spelen.”

De supporters van Feyenoord zijn bij het binnenhalen van nieuwe sponsoren belangrijk, zo stelt sportmarketeer Bob van Oosterhout. “Feyenoord-supporters zijn bovengemiddeld geneigd op aanbiedingen van hun sponsors in te gaan. Dat is absoluut een pre. Het merk Feyenoord bloeit momenteel volop, ook doordat aan de horizon Feyenoord City gloort, het nieuwe stadion. Er heerst een golf van enthousiasme rond de club. Die moet nu in klinkende munt worden uitbetaald. De zoektocht naar een rugsponsor wordt bijvoorbeeld makkelijker als je kampioen bent.”

Ook de spelers van de Rotterdamse club zullen het succes merken. “Hun populariteit stijgt, ze schuiven bij Matthijs van Nieuwkerk en Humberto Tan aan tafel”, zegt Van den Wall Bake. “Voor sommige merken kunnen ze interessant zijn. Ik sluit niet uit dat we Tonny Vilhena, Dirk Kuijt, Rick Karsdorp of Brad Jones in reclameblokken voorbij zullen zien komen.”

Lees meer over
Rick Karsdorp
Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties