Koevermans: ''Turkish Airlines als hoofdsponsor onzin''

Koevermans: ''Turkish Airlines als hoofdsponsor onzin''

Mark Koevermans hoopt in oktober volgend jaar een nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord te kunnen presenteren. De commercieel directeur van de Rotterdammers moet een vervanger zien te strikken voor Opel, dat na volgend seizoen niet meer op het shirt van de club zal staan. "Dat is vooral jammer," zegt Koevermans.

"We hebben ontzettend goed contact met Opel Nederland en daar gaan we nog anderhalf jaar mee verder," vervolgt het directielid. "Afgesproken was om in het derde kwartaal van dit jaar om de tafel te gaan en helaas kwam vrij snel de mededeling dat Opel Duitsland (het moederbedrijf, red.) niet meer graag aan hoofdsponsorschappen van voetbalclubs wil doen. Dat was destijds wel de bedoeling, maar vanwege strategiewijziging is dat niet meer van toepassing."

Koevermans sluit een vernieuwde samenwerking met het autobedrijf niet uit. Mogelijk blijft Opel ook na de beëindiging van het lopende contract de autosponsor van Feyenoord. "Daar gaan we in het voorjaar van 2016 over praten. Er zijn allerlei manieren om eventueel met elkaar door te gaan," geeft de oud-tennisser aan tegenover RTV Rijnmond.

Nieuwe hoofdsponsor

De zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor is gestart. Koevermans houdt daarin alle opties open. "Het kan een binnenlandse of buitenlandse partij worden, maar ook een mkb of een groot bedrijf. We gaan dat lijstje maken en dan zullen we de komende weken kijken welke bedrijven daar het beste voor in aanmerking komen. Over bedragen doen we geen mededelingen. Duidelijk is dat het naast Adidas het belangrijkste sponsorcontract van de club is."

"We hebben dit al een keer meegemaakt na ASR. Daar hebben we een draaiboek voor en dat zijn we naar boven aan het halen. De club staat er anders voor dan drie á vier jaar geleden. We zijn nu een gezonde club. Ik denk dat we nu iets meer uit kracht kunnen onderhandelen," zegt Koevermans, die ontkent dat Turkish Airlines al een kandidaat is om Opel op te volgen. "Dat is totaal niet aan de orde. We hebben echt de tijd nodig. In oktober 2016 hopen we het rond te hebben. Dat zou ook goed uitkomen in verband met de shirtbedrukking."

De commercieel directeur van Feyenoord verwacht in ieder geval niet dat de naam van een gokbedrijf vanaf het seizoen 2017/2018 op het rood-witte shirt prijkt. "We volgen die markt al jaren en de verwachtingen zijn dat die in juli 2017 open gaat, maar ook dat is nog onzeker. We praten met alle partijen en een partnership gaat wel tot stand komen, maar of dat haalbaar is qua tijd en of dat een hoofdsponsorschap is dat ligt nog helemaal open," aldus Koevermans.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties