Opel na half jaar Feyenoord bekendste voetbalsponsor

Opel na half jaar Feyenoord bekendste voetbalsponsor

Opel is de bekendste sponsor in het Nederlandse voetbal. De autofabrikant blijft hiermee andere bekende voetbalsponsors als Aegon, Philips en ING voor. Dit blijkt uit onderzoek van Repucom, een onderzoeksbureau op het gebied van sponsoring en marketing.

Repucom voert door middel van haar sponsortrackers continu onderzoek uit naar onder meer sponsorbekendheid in het voetbal. Eerder onderzoek, van ongeveer een half jaar daarvoor, toonde aan dat Opel een derde positie innam onder voetbalsponsors.

In een half jaar tijd wist Opel – sinds 1 juli 2013 de hoofdsponsor van Feyenoord – de eerste plek te bemachtigen. Het betreft hier de spontane bekendheid, waarbij 1.000 respondenten (18-64 jaar) wordt gevraagd sponsors in het Nederlandse voetbal te noemen. In bijna één op de vijf gevallen werd Opel genoemd.

De autofabrikant gaf bij de start van het hoofdsponsorschap van Feyenoord, ruim anderhalf jaar geleden, al aan dat het meer wilde zijn dan een naam op het shirt. Via opvallende activaties, waaronder een twitterwall in het spelershome, ‘Kamperen in De Kuip’ en de strategische maatschappelijke samenwerking met de Hartstichting verwierf Opel razendsnel bekendheid onder een breed publiek.

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties