Feyenoord tevreden met rugsponsor: ''Je ziet dat die gewenning is opgetreden''

Feyenoord tevreden met rugsponsor: ''Je ziet dat die gewenning is opgetreden''

Feyenoord werkt sinds dit seizoen met een rugsponsor op de wedstrijdshirts. Tijdens de bekendmaking van de sponsordeal met Prijsvrij Vakanties waren er een hoop negatieve reacties. Commercieel directeur Ruud van der Knaap heeft de kritische geluiden meegekregen.

''Ik denk dat een groot deel van de reacties kwam omdat het een nieuwe positie was voor Feyenoord'', begint Van der Knaap in gesprek met ESPN. ''Wij hebben in het verleden wel eens sponsors gehad die op de rug stonden. Die plek hebben we een tijd niet ingevuld gehad. Vorig jaar is ervoor gekozen om dat wel te doen in de vorm van Prijsvrij Vakanties. Alles wat nieuw en anders is heeft even gewenning nodig. Ik denk dat je nu ook ziet dat die gewenning is opgetreden. Supporters begrijpen dat we sponsors nodig hebben om op niveau te blijven presteren. Wij spelen ook volgend jaar met Prijsvrij op de rug. We hebben destijds een contract getekend voor twee jaar. Ook volgend jaar kunnen we die nog verwachten.''

Wanneer het contract afloopt gaat Feyenoord de situatie evalueren. Van der Knaap houdt alles open. Voor de supporters zal vooral de positie een belangrijk thema zijn. Het financiële plaatje is niet hetgeen wat Feyenoord drijft in de commerciële deals. ''Dat is niet per se veel belangrijker, dat is een afweging die je maakt. Uiteindelijk moet je er wel naar kijken wat het ons oplevert en wat de verhouding is en welke keuze kunnen we daarin maken. Is er veel animo, rugsponsor boven of onder, dat zijn allemaal dingen die ter discussie staan.''

Rivaal
De deal met MediaMarkt is er een waar Van der Knaap trots op is. Tijdens het persmoment van woensdagmiddag werd ook de vraag gesteld of beide partijen niet bang zijn dat een grote sponsordeal met een voetbalclub ook negatief kan uitpakken. MediaMarkt heeft ook een locatie naast de ArenA en dat kan wel eens voor een terugloop zorgen in de omzet. De commercieel directeur van Feyenoord heeft hier onderzoek naar gedaan.

''We onderzoeken heel veel op het gebied van sponsoring'', begint Van der Knaap. ''In het verleden hebben we dezelfde vragen gehad en onderzoeken gedaan voor Opel, Ziggo en andere sponsors bij Ajax en Feyenoord. Wat je ziet is dat het eigenlijk heel erg meevalt, dat die aantallen eigenlijk op twee handen te stellen zijn van mensen die zeggen ik kom niet meer naar die winkel. We zien eigenlijk het tegenovergestelde effect. Een merk wat Feyenoord of Ajax sponsort wordt beter gewaardeerd wanneer je niets doet.''

Plaats reactie
666

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties